måndag 25 september 2023

Kroppskontroll

 

Ibland känns Vilde vuxen och klok och andra gånger är han en riktig unghund. Jag har insett att han mest har vetskap om att han har tassar när det är dags för kloklippning. Jag måste med andra ord bli lite bättre på att öva kroppskontroll med honom. Med andra hundar har det kommit mer på köpet när man har gått i skogen och de har fått hoppa upp på stubbar och gå på nedfallna träd. Vilde har på grund av de extrema mängderna mygg inte varit mycket i skogen. Att jag har lite dålig fantasi och att Vildes hjärna fungerar sådär just nu gör det inte lättare. Idag började jag träna att han skulle placera framtassarna på en smal bräda. Det gick inte lysande men ska kämpa vidare. Jag tänkte även dra nytta av det i träningen av fjärrdirigering. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar