torsdag 21 september 2023

Det finns inga hundar

 Bortsett från några mindre trevliga exemplar i byn som jag inte känner något behov av att träffa på. Vilde behöver mycket socialträning med andra hundar och jag gör mitt bästa för att få till det men det är svårt. Igår åkte vi upp till kennelklubben för öppenträning men där var det väldigt öde. Den enda som var där var den som var ansvarig för öppenträningen. Vilde fick vara i närheten av deras ena väldigt tålmodiga hund och det är jag tacksam för men det hade varit bra med lite fler hundar. Några planerade kurser i närområdet finns det inte heller. I morse träffade jag på en av de trevliga hundägarna i byn som har en trevlig hund så Vilde fick lite träning i att bara ta det lugnt medan vi pratade. Jag är tacksam för alla träningsmöjligheter men Vilde behöver verkligen få träffa och vara i närheten av trevliga hundar. Det börjar bli lite frustrerande att jag inte lyckas få det att hända. Annars så har han njutit av att skutta runt och vara hund.



Jag är givetvis partisk men jag tycker att han är väldigt fin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar