fredag 25 augusti 2023

Lite för stort halsband

 För någon vecka sedan fick Vilde byta till ett större halsband för det han hade började bli lite för litet. Jag tyckte att det satt bra och trodde inte att han skulle kunna komma ur halsbandet. Det är ett halvstryp som det inte går att ställa in och jag tror att det var Freyjas halsband. Halsbandet har fungerat bra fram till idag. När vi var ute på promenad så dök det upp en person bakom oss och när Vilde ser någon person särskilt här i byn så är han övertygad om att de vill hälsa på honom. Det blev tvärstopp på honom vilket resulterade i att halsbandet gled halvvägs över huvudet. När man går på en bilväg och det kommer bilar så är det inte så bra. Någon möjlighet att gå åt sidan hade jag inte heller om jag inte skulle ha hoppat ner i ett dike och det kände jag inte för. Det blev helt enkelt så att vi stod stilla till personen hann ikapp oss och så blev Vilde hälsad på och så gick vi en bit med personen till den skulle vika av. Jag är inte helt nöjd med den lösningen eftersom jag inte vill att Vilde lär sig att om han tvärstannar får han hälsa på människor. Nu lär han växa i halsbandet på någon/några veckor så det lär inte upprepas men för att vara på den säkra sidan ska jag kanske ha ett retriverkoppel i fickan. 

Igår och i förrgår blev det lite bilträning och promenad på nya platser vilket uppskattades. Inte bilåkandet dock men att få promenera på nya platser


Jag tyckte att den här bilden blev lite rolig och efter att ha tagit den försökte jag huka mig lite för att få löven ovanför Vildes ögon. Resultatet av det blev så här.


Om jag hukar mig så kommer Vilde springandes


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar