söndag 20 augusti 2023

Fel år att skaffa hund

 Vädret är hemskt hela tiden och myggen ger sig aldrig. Det känns som om jag inte har gett Vilde starten han borde ha fått och det skyller jag på vädret. Han blir snart 7 månader och har fortfarande inte fått prova på att spåra. Det kommer sig enbart av att det inte har gått att vara i skog och mark på grund av mygg. Oftast går det knappt ens att vara ute i trädgården på grund av mygg och knott. Nu på kvällen regnade det på oss och myggen flög runt. Stadga har jag tränat för lite för jag vill inte be Vilde vara stilla utomhus för han blir uppäten. Lite har jag tränat både inne och ute men det är bättre ytor utomhus vilket gör det lättare att träna det mesta. Någon vettig kurs att gå har fortfarande inte dykt upp. Båda klubbarna ska ha valpkurs men jag känner inte att valpkurs är rätt nu och kurserna är ändå fulla. En slyngel kurs för hundar som ibland inte förstår svenska och gärna börjar skälla på påsar/stenar och annat skulle passa bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar