söndag 8 november 2020

Det gick inte som jag hade hoppats

 Lexus blev bara sämre och sämre och påminde mest om ett skelett med päls. I går kände jag att det var nödvändigt att åka till veterinär så det blev en akuttid på Mjönäs djurklinik. När vi kom dit vägde jag Lexus för att se hur mycket han hade gått ner sedan i tisdags. I tisdags vägde jag honom på veterinärkliniken jag blev mindre nöjd med. Om vågarna visade rätt så hade Lexus gått ner strax över 2kg på fyra dagar. På Mjönäs djurklinik togs det blodprov och resultatet var inte roligt. Lexus njurar fungerade inte som de skulle och det var stora skador på dem. Nu hade jag på känn redan när vi åkte att jag skulle bli tvingad att fatta beslut om avlivning och så blev det tyvärr. Avlivningen sköttes bra och jag har bara gott att säga om personalen på Mjönäs djurklinik. 

Jag kommer att minnas Lexus för den han var innan han blev sjuk. En glad och inte alltid helt vettig kompis. Det finns inga foton på honom från de senaste dagarna för det är inget som jag vill minnas.


Puckolinas Falkor "Lexus" 20/2 2012 - 7/11 2020

1 kommentar:


  1. Kram. Tack för det liv du gett killen. Lexus var en rolig hund.

    SvaraRadera