onsdag 18 november 2020

Det är alla små saker

 

Små saker som man inte tänker på när det är en del av ens vardag men som skapar ett stort tomrum när de inte längre sker. Freyja kan inte ersätta Lexus lika lite som Lexus hade kunnat ersätta Freyja. Olika raser med olika sätt att vara och olika individer med olika personligheter. Saker som en bayrare gör går det oftast att se logiken i medan med en collie är logiken inte så tydligen. Det fanns saker som Lexus gjorde för att han helt enkelt tyckte att det var roligt. I den kategorin sorterar jag in hans förkärlek för att gå och välta stövlar i hallen när han var glad och att knuffa till plåthinken vi har vid kaminen att lägga aska i. Sedan fanns det saker han reagerade starkt på, så fort jag satte något i halsen och började hosta kom han alltid rusandes och hoppade upp på mig. På promenader visade han alltid om det fanns någon ekorre i ett träd även om det var tio meter bort. Det var så många små saker som var så typiska för honom och nu saknar jag alla.

I går tog jag itu med att maila skk så nu står Lexus som avliden på hunddata/avelsdata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar