tisdag 2 juli 2019

Andra dagen med konstiga fordon och först dagen med medicinering

I går var det riktigt många udda fordon som körde genom byn och det var lite svårt att inte notera att all hade nummerlappar på sidorna av bilarna. På en bil hann jag läsa vad det stod och det visade sig att det var carbage run. Givetvis googlade jag och läste vad det handlade om och jag får lov att erkänna att det lät riktigt roligt så jag förstår att många deltar. I dag har det passerat ytterligare lite fordon och så här såg några ut.



Medicinen ypozane hämtades ut på apoteket i Vansbro igår. Eftersom en vanlig biverkning är illamående så kände jag att det var vettigast att vänta med att ge honom medicin till i morse. Att bli väckt av spyende hund är inte någon höjdare så det undviker jag gärna om det går. Än har han inte mått illa och jag hoppas att han kommer att klara medicinering i sju dagar.
Nyaste växten i trädgården är två fläderbuskar. De ser inte mycket ut för världen men förhoppningsvis kommer de att växa på sig och överleva vintrarna här. Kände att det räckte med bild på den ena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar