fredag 28 juni 2019

Det finns en orsak till att jag enbart handlar min medicin på nätet

Och anledningen till det är att apoteket i Malung alltid får mig att vilja stå och dunka mitt huvud i närmaste vägg. Eftersom vår veterinär använder pappersrecept så är besök på apoteket nödvändiga. I går blev det då ett besök på apoteket för att få ut medicin till Lexus. Nu hade de inte medicinen inne men skulle beställa så att den fanns där i dag. Tror någon att jag har medicin till honom nu? Svaret är givetvis nej. De hade fått leveransen av medicin men av någon anledning hade inte personalen loggat in medicinen eller vad det nu är som de gör. Och medicin som inte är inlagd/inloggad kan de inte sälja. Deras förslag var att vi skulle återkomma på måndag.... Seriöst vad är det för osmidigt folk som jobbar där? Hade det funnits någon servicekänsla så hade de kunnat erbjuda sig att skicka medicinen så fort de loggat in den. Vi har alltså lite över 2 mil till apoteket så det går inte att bara promenera förbi och kolla. Lösningen blir att skita i apoteket i Malung och istället åka till apoteket i Vansbro på måndag. Hade vi fått information tidigare så hade vi hunnit till Vansbro i dag men nu är det omöjligt och i morgon är det stängt så det finns inte mycket att göra. Hade det varit något akut hade vi givetvis tagit oss till ett öppet vettigt apotek men jag känner inte att det här är så akut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar