torsdag 27 juni 2019

Ett finger i häcken var inte populärt

Av logiska anledningar finns det ingen bild på det. Om jag skulle plocka fram en kamera hos vår veterinär skulle han nog klassa mig som mindre frisk. Här är en bild från en promenad nyss i stället.
Freyja ville inte direkt vara med på bild.
Jag har noterat att Lexus ibland läcker någon/några droppar urin inne så jag ville kolla upp det. Därför blev det en tripp till veterinären i dag. Min misstanke var att det var något fel på prostatan och jag hade rätt. Känns inte som om det finns så många alternativ när det handlar om en hanhund som inte är purung. Först kollade veterinären hans urin men det var inte något tokigt med den och då kollade han prostatan och den var förstorad och en del av den var knölig. Han ska få medicin en tid nu och så löser det sig förhoppningsvis. Som jag uppfattade det kommer medicinen att ha effekt i ca 5 mån och sedan får man se om det behövs en ny dos eller inte. Givetvis passade jag även på att väga Lexus och vikten i dag var 20.3kg. Jag är bara så otroligt tacksam för vår veterinär, han försöker aldrig sälja på en saker eller föreslå mindre nödvändiga undersökningar som jag anser att de stora veterinärklinikerna gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar