onsdag 3 april 2019

Nära att kliva på en huggorm

På lunchen gav vi oss iväg till en skogsväg som plogades för ett tag sedan. Den plogades för att de skulle få ut timmer och eftersom den plogades så är den nu snöfri. Rätt skönt att slippa pulsa i snö och att ge hundarna chansen att få vara lösa en stund. Hundarna var några meter före mig och jag hade ögonen på dem och tittade inte på marken framför mig. Sedan var det något som fångade min blick precis när jag skulle ta ett steg och det var en stor huggorm. Jag hann parera så den slapp bli hoptryckt av min fot och jag slapp få ett ormbett i benet. Mest glad är jag över att ingen av hundarna noterade den eller blev bitna.
Det var bara Lexus som fastnade på bild i dag.
I trädgården har en del vårblommor börjat vakna.
Jag misstänker att jag tyvärr kommer att missa att få se de botaniska tulpanerna, botaniska narcisserna och krokusarna när de blommar. Många har börjat vakna men inga knoppar gå att se än och om en vecka åker jag till Uppsala igen. Nu håller jag tummarna för att blommorna antingen snabbar på med att blomma eller väntar några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar