måndag 1 april 2019

Med tanke på dagens datum borde det ha varit ett skämt

Det var det dock inte. I morse blev jag utskälld av en person i byn för att jag inte tog upp efter Lexus. Nu sket han i ett dike som gränsar till ängsmark och närmaste trädgård/hus var ca 20m bort. Jag tror inte att någon av hundägarna i byn plockar upp efter hundarna när de skiter i diken som inte gränsar till någons trädgård. Personen som gapade på mig gapade på rätt bra och förkunnade att det inte ska finnas hundskit alls i byn. Då frågade jag om personen även menade diken och det fick jag ja på. Lycka till är det enda jag kan säga när det gäller att få hundägarna att plocka upp skit på ställen var folk inte går. Jag hoppas att personen gapar på alla hundägare i byn och inte bara riktar in sig på mig som inte kommer härifrån. Har nog mina misstankar om hur det är med det...
Så nu har jag gnällt nog.
Vi utmanade skaren och gick en vända i skogen i dag och det var uppskattat av hundarna. Skaren höll väldigt mycket bättre för hundarna än för oss men det blir rätt bra träning att försöka dra upp ett ben då och då när man sjunkit till knät.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar