måndag 22 april 2019

Djur har vaknat

Jag räknar med att huggormar snart kommer att dyka upp i byn i vanlig ordning så på promenader spanar jag lite extra var de brukar dyka upp. I dag såg jag något var huggormarna brukar finnas så jag stannade till och tittade lite extra. Någon huggorm var det inte utan någon form av ödla och det är bättre.

Sedan såg jag en groda på vägen som jag tänkte fota. Lexus blev lite nyfiken och ville kolla vad det var. Grodan kom inte till skada.
Hemma igen noterade jag något vitt i gräsmattan och det visade sig att den första av de botaniska tulpanerna som jag planterade i höstas har börjat blomma.
I år blir det nog tyvärr inte så mycket av de botaniska tulpanerna som jag planterade för några år sedan och anledningen till det stavas rådjur. Något/några rådjur var in i trädgården någon natt och betade av de flesta av de äldre botaniska tulpanerna vid marken. En del blomknoppar blev halverade och många blad blev uppätna. Jag hoppas att det blir lite blommor ändå men får se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar