måndag 29 april 2019

Första doppet för året

En väg en liten bort från byn har tinat fram nu så vi passade på att gå där så att hundarna kunde vara lösa. Det är inte så ofta vilda djur blir störda om man håller sig på vägen och någon meter in på sidorna om vägen. Eftersom det är rätt varmt i dag kunde inte hundarna motstå ett vattenfyllt dike.


Det blev lite aktivering genom att de fick leta efter en pinne som jag hade hållit i handen i några sekunder. Att hitta rätt pinne bland en många andra kräver att nosen slås på. 
Nu hade de inga problem med att hitta rätt pinne och det trodde jag inte heller. Det här klassas in som slöaktivering, hade jag planerat så hade jag istället haft med mig leksaker. All aktivering är bra så att det oftast inte är så planerat spelar mindre roll. Hade jag haft tävlingsambitioner så skulle jag vara mer strukturerad. 
Lexus passade naturligtvis även på att skutta runt och han följde även ett älgspår en kort bit till jag sa att det räckte.

Det lutar åt att Lexus kommer att bli korthårig även den här sommaren men än har jag inte tagit itu med det projektet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar