måndag 26 november 2018

Nej nej, jag har blivit som en konstig bybo

Vi beslutade oss för en promenad till Åckensjön igen. Att gå raka vägen är alltid onödigt så vi vimsade runt en del på vägen dit så det blev lite längre. Solen sken och det var en trevlig dag.

 När vi närmade oss Åckensjön gick det att se att en ny skylt hade satts upp och när vi kom närmare gick det att läsa på den.
När jag kunde läsa att det stod Åckensjön på skylten kom tanken flygandes som bevisar att det är kört för mig. Tanken jag fick i huvudet var nämligen -varför i allsin dar har de satt upp en skylt med texten Åckensjön alla vet ju vad sjön heter. Tydligare bevis än så för att jag blivit hjärntvättad av tankesättet här går det inte att hitta.
Vackert är det alltid vid Åckensjön oavsett om man vet namnet på den eller inte.

 På vägen hem insåg jag att jag inte hade fotat hundarna och i en hundblogg behövs det bilder på hundar så här är de tre som vi promenerade med i dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar