tisdag 13 november 2018

Jag kidnappade Siri igen

I dag blev det bara jag och Siri som gav oss ut på promenad och det var nog nyttigt. Det blir lite lättare att skapa en relation när inga andra hundar är med. Siri och Freyja har en sak gemensamt och det är att de båda är väldigt bundna till sina ägare. Inget fel med det men det gör att bägge inte uppskattar så mycket att gå ut med andra. Min plan för dagen var att göra promenaden med mig lite mer positiv och jag tror att även Siri tyckte att det var roligare.
Jag bad henne göra lite enkla saker och så blev det mycket beröm och några bitar torrfoder under promenaden. Fortsätter jag att hitta på lite roliga saker på promenaderna så tror jag att hon snart kommer att bli mer positiv till att följa med mig ut. Siri är en trevlig hund så det är inga problem att ta ut henne men givetvis så vill jag att hon ska tycka att det är kul att umgås med mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar