onsdag 28 november 2018

En grenkap/röjsåg hade varit en bättre accessoar än en kamera idag

Jag kom på att det var ett bra tag sedan som jag promenerade till Åckensjön genom skogen. Med tanke på att det varit kallt ett tag så kändes det som ett bra promenadmål. Bitvis så är det blött och lerig på vägen genom skogen till åckensjön så bästa tiden att gå där är när marken är frusen så man slipper klafsa. Första sträckan var det inga problem att promenera och jag njöt av naturen.
Sedan blev det dock lite värre för stället var man ska svänga var helt övervuxet med sly och det tog ett tag innan jag hittade rätt plats.När jag väl hittade rätt så var det bara att ta sig in bland grenar och försöka undvika att få allt för många i ansiktet. Efter en stund så blir det mindre växtlighet och det går att njuta av utsikten.
Hundarna fick gå i koppel för att sikten är dålig och det är inte begåvat att ha Lexus lös i närheten av osäkra isar. Hans självbevarelsedrift lämnar lite att önska när det gäller isar.
Efter ytterligare en stund kom vi fram till Åckensjön.
Vägen hem gick på bilvägen, farligt att vara för hurtig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar