onsdag 11 juli 2018

Premiär?

Eller så var det kanske inte det utan bara jag som har dåligt minne. För något/några år sedan köpte jag en flytväst till Lexus men av någon anledning så har den mest blivit liggandes i ett skåp. Det var dags att ändra på det så den fick följa med. Nu avskyr Lexus täcken/selar i stort sett allt som han får på sig ogillar han så det bidrar nog till att jag oftast inte orkar dra på honom något. Vi promenerade först och Lexus skuttade i vanlig ordning lite före. När jag såg på hans kroppsspråk att det var något en bit framför oss så fick han vänta in mig. Vill inte direkt att han skuttar fram och skäller på människor. När jag kunde se vad det var fick han ett frikommando. En del saker måste man skälla på.
Efter det fortsatte promenaden mot vattnet. Att få på flytvästen gick med lite tålamod och av det jag kunde se använde han bakbenen bättre när han simmade.

Freyja simmar på så bra utan flytväst och flyter bättre så därför fick hon inte prova. Hon ligger mer rakt i vattnet medan Lexus mer tippar neråt med bakkroppen.

Nu får alla blunda som inte gillar blommor.
Jag planterade två sorters aklejor för några år sedan.
Nora Barlow
McKana giant
Tanken med att ha olika sorter var att de skulle korsa sig och jag skulle få udda/roliga blommor. Nu verkar det som om min plan har lyckats. Jag hade föredragit en annan färg men jag tycker att blommorna är söta.

Jag har noterat att det är några i i byn som har en annan sorts aklejor som är mörkare och min plan är att be om frön. På sikt kan det då bli ännu mer udda blommor

2 kommentarer:

  1. Underbara Lexusbilder, och så otroligt fränt med blommorna! Jätteroligt. Jag hade nog aldrig ens tänkt tanken att de skulle kunna korsa sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Lite nördig är jag nog allt när det gäller blommorna i trädgården=)

      Radera