lördag 21 juli 2018

Bara blommor

Eftersom alla som tittar in här är fruktansvärt intresserade av vad vi/jag har för blommor i trädgården så kommer här foton på några. Det kan också vara så att det är för varmt för att göra något och därför har jag inte fotat hundarna.
Jag trodde att kungsliljan var körd för den såg väldigt ledsen ut ett tag men den repade sig och nu blommar den. Riddarsporren har i stort sett blommat över men kombinationen blått och vitt är fint.
Av de orientaliska liljorna så blommar en rosa och en gul, minns inte riktigt vilka fler färger det är i trädgården. Fotade bara den rosa. Den första orientaliska liljan som kom upp i våras blev brutalt avtuggad vid marken av rådjur och den verkar inte behaga visa sig på nytt.
 Förra året trodde jag att jag för första gången skulle få uppleva att såpnejlika blommade men så blev det inte. När plantorna hade fullt med blomknoppar kom rådjur in i trädgården och åt upp alla knoppar. Jag tror det är tre år sedan som jag sådde såpnejlika och nu är det första gången som de blommar.
Blåa bolltistlar sådde jag förra året men det hann inte bli mycket med dem, lite taggiga blad var allt som syntes förra året. I år däremot har det kommit bollar och nu har de börjat bli blåa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar