lördag 14 juli 2018

300 gånger

Det börjar kännas som om vi har gått samma runda 300 gånger nu de senaste dagarna. Anledningen till det är att Freyja har fått en knöl mellan två tår och den fungerar inte att gå på asfalt utan att hon får ont. Vad knölen kommer från eller är vet vi inte. Det kan vara ett geting eller bromsstick som blivit infekterat eller något värre. Är det inte borta på måndag blir det besök till veterinär. Tyvärr så är inte vanliga veterinären tillgänglig nu så det blir att besöka någon annan. Det var länge sedan vi gick längs med ån och det kommer nog dröja innan det blir av igen för sista gången som var någon månad sedan var Lexus väldigt nära att bli huggormsbiten.
Igår och idag har det åskat och regn har fallit.
Regnet idag var riktigt ordentligt och hårt så jag var oroad att det skulle förstöra tigerliljorna men till min glädje klarade de sig. Om någon missat det så är jag väldigt förtjust i liljor och det syns i trädgården.

2 kommentarer:

  1. Jag vill inte måla fan på väggen men Uzie hade en knöl mellan två tår och det visade sig vara en cancervariant som heter hemangiopericytom, vetten trodde att det var ett inkapslat frö eller något sådant men tog ändå ett vävnadsprov. Därför tycker jag att ni ska kolla upp den, begär ett vävnadsprov på en gång. Den cancerformen har spindelceller som letar sig upp i benet, alltså skelettet, det var därför onkologen och jag bestämde oss för att amputera hennes yttersta tå på höger framtass trots att vi inte visste säkert att tumören spridit sig upp i tåbenet. Det visade sig inte vara så så tån togs bort "i onödan" men det var bara en tå och hundar klarar sig utmärkt utan en. Som sagt, kolla upp det och hoppas att det inte är någonting. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tanken har vi tänkt. Om det är så illa går det nog inte att bara operera bort en tå för knölen är precis i vecket var tårna börjar

      Radera