lördag 30 augusti 2014

Tur även idag

Igår var Yana nära att kliva på en huggorm och idag var det dags att träffa på huggorm igen. Lexus gick några meter framför mig och Yana och Freyja gick bakom. Lexus gick inte på stigen utan valde att skutta bredvid, han brukar göra det medan vi andra som är bekväma av oss går var det är lättast. Vi gick där i godan ro och plötsligt upptäckte jag en huggorm någon meter framför mig. Lexus hade redan passerat stället var den låg så jag bad honom stanna och så gick jag till honom medan sambon kopplade upp Yana och Freyja. När hundarna var på tryggt avstånd passade jag på att ta några bilder.
Jag hade så klart fått bättre bilder om jag hade gått närmare men så road av ormar är jag inte.
Huggormarna får gärna finnas för mig men jag föredrar att slippa träffa på dem

1 kommentar:

  1. Jag gillar också ormar och är inte orolig för min egen skull utan det är ju för hundarna jag blir nojjig och särskilt efter att Tottas Susie och Vildros Nike blev bitna och framför allt Susie blev ju kanondålig. Usch. :-( Nu har jag ju ingen hund själv längre men jag tänker på alla andras hundar. Tur att det gick bra för er båda gångerna.

    SvaraRadera