måndag 25 augusti 2014

Det ska vara naturligt

i alla fall om man frågar Lexus. Råhudsben är inte något som Lexus uppskattar vilket på sätt och vis säkert är bra. Det är omöjligt att veta vad det egentligen är som man ger hundarna när man ger dem råhudsben. De flesta kommer väl från Asien om jag nu inte minns helt fel. Eftersom Lexus inte uppskattar sådant så blir det mest att vi köper naturliga tuggsaker. Idag kom det hem lite saker som jag hade beställt.
Kaninöron hade ingen av hundarna fått tidigare, att Yana och Freyja skulle äta dem var en självklarhet men hur Lexus gör vet man aldrig riktigt. Det visade sig att alla tre tyckte att det var riktigt gott. Lexus har än så länge aldrig ratat något naturligt tugg och så verkar det fortsätta.

4 kommentarer:

  1. Åh, kaninöron har jag inte sett förut. Spännande! Det finns ju några märken som har svenska råhudsben, Sjöbogården är ett som jag kommer på på rak arm. Det är bra med naturligt tugg. :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, kaninöron har jag inte sett förut. Spännande! Sjöbogården har svenskt tugg, de hade åtminstone förut råhudstugg också förutom grisöron. (Jag skrev en kommentar tidigare som försvann, och jag minns inte exakt vad jag skrev i den, ursäkta om det blir samma eller om jag glömde något andra gången).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att sjöbogården har en del saker men jag visste inte att de har råhudssaker. Blir att kolla upp det. Nackdelen när man bor här är att det bara går att handla sånt på nätet. Jag tyckte att det var lite kul med kaninöron för jag hade inte heller sett det förut. Sen hoppas jag också att alla i Sverige som ägnar sig åt att föda upp djur till mat inser att de även kan tjäna pengar på sådant som jag gissar oftast bara slängs.
      Ibland är det bök med kommentarer här, vet inte varför

      Radera
  3. Jag hoppas också att det blir ännu större med framför allt öron, halsar och fötter, alltså sådant som bara slängs annars. Mycket bra att ta tillvara det!

    SvaraRadera