lördag 6 maj 2023

Skäller på stenar och fäller sig själv

 

Det finns en del saker som förtjänar en utskällning, stenar och rester från plasten runt balar är det som det har skällts mest på. Nu kommer Vilde fort över det och är framme och kollar av vad det är. Ibland har jag gått med honom fram och andra gånger har han kollat av själv. Lite nervös har han gjort mig den här veckan och det beror på att han precis som mina tidigare hundar verkar sakna självbevarelsedrift. När han springer runt som en galning har inte alltid benen och tassarna hängt med. 


Han har gjort några ordentliga vurpor som har resulterat i att han inte har gått rent. Som ett resultat av det så har han inte fått vara lös i två dagar. Jag vill ju inte att den lilla vildingen skadar sig permanent men jag kan inte ha honom kopplad hela hans liv så det är bara att hoppas på att han blir lite försiktigare med tiden. Valpar snubblar och vurpar och jag försöker komma ihåg att det i de flesta fall inte innebär ledskador. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar