fredag 19 maj 2023

Trött på att hitta mat i trädgården

 Valp som han är så äter Vilde det mesta och när man varje dag kan hitta mat i trädgården blir det mer än lovligt tråkigt. I dag hittade jag en halv korv, något mindre än en falukorv men större än en vanlig grillkorv. Nu hittade Vilde den före mig för den var under staketet mot våra grannar. Han hann ta en två tuggor av en möglig korv, inte riktigt vad jag önskar att han äter. Ett alternativ är givetvis att han aldrig får vara lös i trädgården men det har ingen av oss lust med. Ett annat alternativ är att identifiera idioterna som bara slänger ut mat och få dem att sluta med det och det känns inte så lätt.

Under veckan har vi studerat resultatet av vårflod som gör att stigar försvinner under vatten.


Vi har lekt.


Och gjort annat. Vilde har hälsat på rätt många som bor här. Jag varnar alltid i förväg att han är studsig men jag tror inte människor inser hur studsig han är i förväg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar