söndag 30 april 2023

Allt flyter på

 Vädret har varit omväxlande och det är inte så kul att gå ut ofta när snön faller.


I dag har solen däremot visat sig och då är det roligare att vara ute.


Idag har vi roat oss med att lukta på alla granar vid ån, det tog lite tid. På kalhygget fanns det inte så många granar så då gick det att springa.


Nu är jag givetvis partisk men jag tycker att Vilde är riktigt fin.


Lite mindre stilig när han vilar men söt.


Allt går bra och bättre och bättre går det att promenera på vägen. Han tycker att det är lite läskigt med bilar men om han får sitta när de kommer och får något att tugga på så går det nästan perfekt. Det är möjligt att jag har förträngt hur det var med tidigare valpar men jag tycker att Vilde är extrem när det gäller att tugga på allt ute. Nu hoppas jag att det kommer att minska av sig självt på sikt.

Han har hälsat/hoppat på lite folk i byn som har velat hälsa på honom. Något hundmöte har vi inte fått än i byn men det kommer ske. Lite träning blir det varje dag, en del träning kommer av sig självt eftersom valpar måste lära sig saker. Annan träning är mer onödig men rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar