lördag 1 augusti 2020

Lös

Jag har faktiskt inte kontaktat veterinären igen. Mycket kommer det sig av att jag ändå inte riktigt vet vad som är lämpligt att utsätta Lexus för. Hade han rört sig lika illa som för några veckor sedan så hade jag ringt veterinär på en gång men nu rör han sig något bättre. Jag ser att han inte rör sig rätt medan min sambo inte alltid ser det. Som han uttrycker det så är det riktigt illa när han ser att Lexus inte går rätt, så långt vill jag dock inte dra det. Efter att Lexus enbart fått gå i koppel i vad som börjar kännas som ett halvt sekel så fick han vara lös i morse och det uppskattades ordentligt.
Observanta noterar att han står rätt hoptryckt och att han avlastar i bak. Att han inte kommer hålla så länge till känner jag mig rätt säker på men det är ingen anledning till att begränsa hans liv så som jag gjort. Han ska ha roligt så länge som det går och att bara gå i koppel och ta det lugnt är inte roligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar