tisdag 28 juli 2020

Som jag trodde att det skulle bli

Lexus och medicin är ingen bra kombination. Jag trodde inte att det skulle fungera med den här medicinen heller även om jag hoppades. Med tanke på att den smärtstillande medicinen skulle kombineras med magmedicin fanns det ett litet hopp. Dag två med medicin såg jag att Lexus mådde lite illa, syns på honom när han inte mår bra. Utöver det så var han som en zombie och så ska han inte vara. I går var det dag tre med medicin och på eftermiddagen spydde han. Då var det bara att acceptera att det inte fungerar. Klockan fyra i morse blev jag väckt av att Lexus mage var i uppror. Nu mår han bättre och känns allmänt piggare. Någon förbättring av hans rörelsemönster blev det inte under de tre dagarna som han fick medicin.
Att han ser mindre pigg ut på bilden kommer sig av att han inte ville bli fotad.

Jag tror inte att jag kommer att sätta in någon ny medicin på Lexus med tanke på att han nu har provat fyra olika sorters smärtstillande/antiinflammatorisk. Tre-fyra dagar har han klarat de olika medicinerna och sedan rasar magen. Jag ska kontakta veterinären och så får jag se vad de tycker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar