måndag 14 maj 2018

Eftersom vi har varit här i några dygn nu

Så måste det vara på tiden att jag delar med mig om mina åsikter att vara på Saxnäs camping med hund. Det som är positivt är att det finns en inhägnad rasthage och en agilitybana.

 Agilitybanan har vi inte varit in på men i rasthagen har Lexus fått skutta av sig lite. Av vad jag har sett så nyttjas agilitybanan mest som rasthage åt småhundar. Även en drös ungar har varit inne och klättrat på hinder, känns som om det varit mest tur att inget blivit förstört.
Det negativa med campingen är att det är otroligt dåligt med ställen att promenera på. Enda stället vi har hittat att promenera på är ett litet skogsliknande område som sedan upphör och så befinner man sig bland hus.

Sedan finns det även ett område som de kallar Sherwoodskogen, jag ser det mer som en skogsdunge. Det tar några minuter att promenera igenom "skogen".


Nu går det att ta sig ut till vägen och promenera på den men det är natur som jag vill promenera i. För några år sedan var det tydligen mer natur runt campingen men nu har det blivit ett bostadsområde.
En annan nackdel är att campingen är stor.
Nu är det då lågsäsong men under helgen var det mycket folk som nu har åkt igen. Mycket folk innebär många hundar och hundägare och som bekant är inte alltid alla hundägare vettiga. Någon tog med sig sin hund in i servicehuset, en annan hade hundarna lösa på campingen och annat tok.
Lexus och Freyja har överlevt än så länge och det verkar inte gå någon större nöd på dem.

Det finns även hundbad.

Freyja  ser sur ut för att hon ville simma men det är lite svårt när hundar ska vara kopplade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar