söndag 1 april 2018

Så blev det april

Någon värme har vi inte direkt upplevt än och det lär dröja innan strömstarar jagar sin mat här.

Idag kunde vi njuta av en promenad i hårda skoterspår och solen som sken på oss.

Freyja gjorde ett fynd på promenaden som hon fort tog i munnen. Det var en död sork eller något liknande. Hennes agerande resulterade i att jag gapade lite till hon spottade ut den. När hon hade gjort det kom Lexus i full fart och kastade sig över den döda gnagaren. Väldigt trevlig syn med en gnagarsvans som stack ut ur hans mun. Nu fungerar loss kommandot tacksamt nog på honom så när jag gapade spottade han ut djuret. Ska man se det ekonomiskt så är det nog bra med djur som fixar sin egen mat men jag föredrar att köpa mat åt dem

4 kommentarer:

  1. Hahaha, "hurra!!!" tänkte Lexus. Stackarn. :D Nej inte alls egentligen, lite skönt att ha ett bra spotta-ut-kommando även om det "bara" är lite gapande på hunden som i Freyjas fall. Åtminstone tycker jag det. :-) Glad påsk på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Döda eller levande djur uppskattar jag inte så mycket i hundarnas gap��

      Radera
  2. Alltså vilka vidder ni har att gå på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilderna luras nog lite men det är fint. Mellan var Lexus är och var jag stod är det ett ordentligt dike

      Radera