lördag 21 april 2018

Huggorm och hänsyn är ett ord ett par idioter borde lära sig

Freyja har en skada på en trampdyna så det blev bara jag och Lexus som gav oss ut på en rask promenad. Jag tänkte medan jag promenerade att huggormarna nog snart borde vakna och strax efter det såg jag en i diket.
Om man går söderut så låg den strax efter Max hus på vänster sida. (information som nog bara folk i byn är intresserade av=)
Efter det fortsatte vi vår promenad och på vägen hem stannade jag till och fotade strax innan byn var vattnet börjar ta över.
Solen sken på oss och vi hade en trevlig promenad. Sedan kom vi till en skymd kurva och jag hörde att det kom en bil bakom oss och sedan såg jag att en bil var på väg rakt emot oss. Hade bilföraren som var på väg emot oss haft någon form av vett i sitt huvud så skulle hon naturligtvis ha stannat till och låtit den andra bilen först passerat oss. Nu har den personen tyvärr inget vett alls och det var inte en nyhet så jag och Lexus blev prejade ner i diket. Självklart så stannade hon inte till och bad om ursäkt. Det hade jag inte heller räknat med att hon skulle göra med tanke på att hon inte ens bad om ursäkt när deras hund gav sig på Lexus. Det mest komiska i det hela är att hon har klagat på att andra bilförare i byn inte visar hänsyn när hon och hennes man är ute med deras barn och vimsar runt på vägen. Alltid underhållande med människor som förväntar sig att alla andra ska visa hänsyn men själva visar de ingen. Förr eller senare blir de utsatta för samma beteende som de visar andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar