tisdag 25 juli 2017

Lika bra att vara förutseende

Med tanke på ekonomin i landstinget dalarna och att det inte verkar vara de skarpaste knivarna i lådan som fattar beslut. Skulle jag inte bli så förvånad om de någon gång i framtiden lanserar appen Operera din granne. Att det i de flesta fall inte skulle gå så bra är en helt annan sak. Som alla vet brukar man behöva lite smärtstillande efter en operation och om man opereras av en klåpare lär det behövas ännu mer smärtstillande. Nu ligger jag steget före och det gör jag genom de här.

Opiumvallmon har börjat blomma och från dem kan man skapa morfin. Nu har jag inte direkt fördjupat mig i hur man gör det men den dagen det behövs kan jag nog allt fixa det. Jag har även en till sorts opiumvallmo men de har inte börjat blomma än och deras alkaloid halt är ändå lägre.

Om någon nu undrar så är det lagligt att odla opiumvallmo men inte att försöka framställa något av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar