onsdag 16 september 2015

Så var jag irriterad igen

Fick ett mail från IF om att det snart är dags att betala Lexus försäkring igen. Nu irriterar givetvis priset på försäkringen mig men det är inte det jag är irriterad på nu. Jag loggade in på mitt konto på IF för att se beloppet och när den ska vara betald. Planen var att lägga in den på en gång så att jag inte skulle lyckas missa det. Det hade jag också gjort om det gick att se fakturan men det är väldigt svårt att lägga in betalning när fakturan inte går att se. Det går att ladda ner den till datorn men när jag öppnar dokumentet så är det bara tomt. Nu har jag provat med flera olika program men dokumentet är lika tomt ändå. Det lär vara så att det är något tok enbart med dokumentet om Lexus försäkring för andra dokument om våra försäkringar kan jag ladda ner och se. Får helt enkelt försöka komma ihåg att prova på nytt om någon dag och fungerar det inte då heller får jag kontakta IF

3 kommentarer:

  1. Åh vad man blir irriterad på sådant, när man försöker vara ordningsam och ha framförhållning och så går det inte. Jag fick nytt försäkringsbrev på min hemförsäkring, den har de höjt premien på med över 300:- per år. WTF liksom. Som förklaring står bara att de räknat om och tagit antal personer i hushållet i beaktande vilket de inte gjorde förut. Jag vet inte om jag tänker konstigt men jag tänker som så att det är mindre risk att saker går sönder om man är ensamhushåll istället för att det är flera som kan klanta sig? Så är det tydligen inte utan då får man högre premie. Idiotfasoner tycker jag men de har samarbete med Hyresgästföreningen och då får man rabatt så jag behåller den ändå och hemförsäkring måste man ju ha. Hoppas att felet rättar till sig i morgon så att du slipper sitta och ringa, det är drygt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken konstig logik, givetvis borde det vara billigare om man bor själv. Eller så är det så att de som är två fick en höjning med 600:- Att vara utan försäkring är aldrig ett alternativ tyvärr

      Radera
    2. Det är förstås sant, men det stod ingenting om det - det vore ju annars ett trick för att få in mer pengar. :-/

      Radera