söndag 6 september 2015

Äntligen hemma

och trött som en gris. Lexus blev som sagt inte godkänd på mt utan hamnade på 254 poäng. Det är mycket möjligt att det skulle ha gått bättre för honom om jag hade varit frisk under hans liv och tränat och tävlat som jag hade tänkt. Men nu blev det inte så och att leka leken tänk om har jag inga planer på att ägna mig åt. Jag får helt enkelt vara nöjd med att jag orkade ta mig runt banan och lyckades stå på benen när domaren pratade med mig efter mt var klart. Jag har inte några klagomål på domare, figuranter eller liknande.

Däremot måste jag säga att mitt intryck av Hammarö brukshundklubb inte blev så positivt. Jag skulle vara på plats 13.00 för att anmäla Lexus vilket jag var. Ingen på klubben tog kontakt med mig utan jag fick gå fram till en bunt människor som satt vid ett bord. Jag frågade då om någon av dem tillhörde klubben och en svarade med att den kunde ta hundens papper. Personen presenterade sig inte eller hälsade oss välkomna och jag fick ingen information. Efter det startade väntan... Jag visste att det skulle vara en före mig så vi promenerade i närheten och så dök det upp en bil från någon pizzeria med mat till de på mt. Efter ytterligare väntan och ingen från klubben att fråga så gick jag fram till en som jag gissade också var där för mt. Av den personen fick jag veta att de var försenade med hundarna men inte heller hade den personen fått någon information. Nåväl det var bara att gilla läget och vänta. Efter ytterligare tid började vi bli hungriga men vi hade inte tagit med oss något att äta eftersom det i pm stod att servering fanns till humana priser. Nu fanns det då ingen i serveringen att handla av och inget ätbart så vitt det gick att se. För att ta reda på vad en läsk kostade krävdes det att man letade upp någon från klubben för skylt fanns ej om priser.

Nu finns det säkert någon som bara tycker att jag är gnällig och det får man tycka. I min värld så är det hyfs att önska folk välkomna till klubben när man arrangerar något, informera folk om det blir försening och att gäster på mt/tävling eller what ever inte måste leta efter folk att fråga. Ett dåligt intryck av en klubb gör en inte motiverad att komma dit igen.

Jag kommer inte att lägga upp någon bild/film här från mt. Anledningen till det är att jag ser så pass sliten ut att jag inte ser någon anledning att visa det för världen

Så tar vi det positiva.
  • Ena domaren visade sig vara en domare/beskrivare som beskrev/dömde Tokers mh och mt, Yanas mh och Freyjas mh. En trevlig och kunnig domare.
  • Ett väldigt trevligt par som var på klubben för att gå mt med sin rottis, fin rottis som det gick väldigt bra för.

6 kommentarer:

  1. Som fd arbetare på event som detta, tycker jag inte alls att du gnäller. Hos "oss" var det kutym att hålla deltagarna uppdaterade oavsett om det bara var att meddela att allt följde agendan eller om det var förändringar. Bra skyltar som tydligt visar var man kan hitta information osv samt med hänvisning till vem som var värd/värdinnor på plats. Förutom alla som tillhörde klubben. Men det klart jag har bara tillhört mindre klubbar så man kanske inte behöver allt det där på de store....

    SvaraRadera
    Svar
    1. stÖRRe skulle det vara. Inget bra med en engelsk dator när man vill skriva på svenska....

      Radera
    2. Det var en liten klubb. Jag är också van vid att någon på klubben sköter kontakten, har varit så på tidigare tävlingar mh och mt jag varit på

      Radera
  2. Jag tycker inte heller att det är gnäll, om man inte är intresserad av att ha ett bra arrangemang så ska man inte arrangera alls, punkt och slut. Mycket dåligt måste jag säga. På mitt och Uzies MH var det bra info även för mig som aldrig varit med på ett ens som åskådare, jag fick instruktioner om vad jag skulle göra och när. Jag hade ju läst på och frågat folk innan men det var ändå en ny situation. Om det varit som för er i går hade jag blivit oerhört osäker och troligen påverkat hunden negativt därför. Trist att han inte blev godkänd men du har helt rätt i att det inte hjälper att tänka "tänk om jag gjort si eller så". Nu har du inte det och så är det bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. TL gav direktiv så det har jag inga klagomål på. Tycker bara att klubben borde ha tagit hand om mt deltagarna lite bättre.

      Radera
    2. Jag var luddig, jag menade innan själva MH:t när vi kom dit - att det var en hund före, ungefär hur lång tid det kunde tänkas ta (väldigt ungefär naturligtvis) och att jag kunde gå med som åskådare på första hunden om jag ville (men det kunde jag inte eftersom jag var själv med Uzie och inte hade bil). Jag såg nog ut som en typisk n00b också, med ett frågetecken i pannan ungefär. :D

      Radera