onsdag 11 juni 2014

Mer bad

Det har varit så varmt på dagarna ett tag nu så det går inte att göra så mycket. En bra lösning då är att åka till sjön.


Freyja är nog den som gör av med mest energi för hon är den enda som simmar. Lexus går ut längre och längre men än har han inte fått för sig att det är kul att simma. Yana håller sig i kanten av vattnet och verkar trivas med det.
På kvällarna är det så pass svalt att det går att göra något men då kommer myggen. Jag klarar verkligen inte av att försöka träna Lexus samtidigt som ett tiotal mygg äter på mig. Det börjar kännas som om det skulle vara värt att köpa ett portabelt myggskydd. Finns det någon som har provat ThermaCell eller någon annan liknande?

1 kommentar:

  1. Simning är ju så bra träning, jag fick inte Uzie att simma förrän hon var 5 medan min Oliver var en riktig badråtta redan från valpstadiet. Lexus kanske tar sig, han verkar ju göra framsteg i alla fall. :-)
    Jag har aldrig testat något sådant myggmedel, jag har bara MyggA och Nosquito (lotion). Vi har ju inte den kalibern av mygg som ni har där uppåt så det är allt som behövs här. Jag förstår att du inte klarar att träna samtidigt, det hade inte jag heller gjort.

    SvaraRadera