onsdag 13 april 2011

Tränar lite och gör annat

Toker får lite träning varje dag. Mest blir det att jag passar på och träna något när vi är ute och promenerar. Platsliggning är något jag försöker träna varje dag på olika platser. Några andra hundar brukar vi inte träffa på så ofta men det känns som bra träning även om han får ligga själv. Att han har koppel på sig på bilden beror på att det är ett område var det brukar vara rådjur och jag tänkte att jag skulle ha en chans att fånga honom om någon skulle skutta förbi. Linförigheten och fria följet har jag inte tränat så mycket för det känns som om jag behöver byta träningssätt. Igår provade jag ett nytt sätt och det kändes som om det blev mer fart på Toker så det ska jag nog fortsätta med. Enda problemet var att jag insåg att det inte är helt lätt att gå baklänges på en gräsmatta med sorkhål

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar