fredag 1 april 2011

Det blir exteriörbeskrivning

Nu har jag fått veta att toker kommer att kunna göra sin exteriörbeskrivning i samband med utställningen 14 maj. Det ska bli kul att få veta om han är korrekt på något sätt. Om han nu mot förmodan skulle bli gk och få titeln korad så skulle det vara roligt, titlar är alltid roligt. Samtidigt måste jag vara ärlig och säga att jag är av åsikten att titeln korad mest är en titel som uppfödaren ska vara stolt över. Jag har svårt att tänka mig att Toker skulle ha misslyckats på mt oavsett hos vem han hade vuxit upp hos. Att han har fria höfter har jag inte heller någon delaktighet i och hur han ser ut har jag inte heller något att göra med.

5 kommentarer:

  1. KUL!
    Det lutar åt att jag ställer ut Kiros på den utställningen också. Jag hoppas att vi ses.

    SvaraRadera
  2. Kul med både tävlingar och exteriörbeskrivning !
    Oavsett hur det går så är det fortfarande bästa kompisen och man gör en insats för både uppfödare och SCK :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker definitivt att du ska ta del i det lyckade MT-testet! Även en hund med bra gener kan förstöras av fel ägare.

    SvaraRadera
  4. Åsa Det räknar jag med att vi gör.

    Carina Toker kommer alltid att ha en bit av mitt hjärta oavsett hur det går på tävling och allt annat. Jag vill absolut bidra till att SCK har så mycket statistik som möjligt på rasen och det ser jag som en anledning att göra mh,mt,röntgen,ögonlysning och exteriörbeskrivning även om jag inte är medlem i SCK.

    Frida Det är snällt av dig att skriva så. Att förstöra Toker tror jag skulle ha varit svårt.

    SvaraRadera
  5. Vad spännande med enexteriörbeskrivning. Jag önskar er lycka till! Ja titlar är skoj! Jag hoppas också på en titel för Zally om något år. Vi ska iallafall göra MH nu på försommaren! =)

    SvaraRadera