torsdag 25 juli 2024

Gratis hundmat och en massa vatten

 Såg för några dagar sedan att man kunde beställa 5 eller 10 kg torrfoder och bara betala för frakten. Det gjorde jag, valde 5kg för det hade varit bökigt att slänga 10kg om Vilde inte hade velat ha det. Jag hade läst på nätet att en del hade fått fodersäckar som inte hade lång tid kvar till bäst före datum. Säcken jag fick hem är bäst före september så det var lite kort tid men jag ska inte gnälla eftersom jag betalade 79kr för frakten.


Eftersom Vilde inte har känslig mage så tänker jag blanda in maten i hans vanliga foder som lite variation. Han har fått smaka några bitar och maten var godkänd.

På lunchen tänkte jag mig en promenad vid ån. Jag var lite osäker på om det skulle vara möjligt med tanke på allt regnande. Det var inte möjligt


Plankorna som ses flyta brukar i vanliga fall agera spång över ett litet vattendrag. Så här mycket vatten brukar det bara vara vid vårfloden. Vilde har visat lite för mycket intresse för rådjur och fåglar så därför har han fått gå med en lina. Lite längre än hans vanliga koppel men inte väldigt långt. Vi försökte inte ta oss över utan vände och gick på ett annat ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar