lördag 8 juni 2024

Känd mental status

 Idag gick färden till Värmland närmare bestämt till Hagfors brukshundklubb för mh. Vi var sista ekipage för dagen och jag var lite fundersam på hur mycket dofterna från de andra hundarna skulle distrahera honom. Jag hade mina misstankar om hur Vilde skulle reagera på de olika momenten och jag hade lite fel. Så här ser siffrorna ut.


Jag trodde att han i lek 1 skulle ta leksaken och springa runt med den. Så blev det inte utan Vilde tyckte att leksaken var det vidrigaste han någonsin sett så den tänkte han minsann inte röra. Där började jag fundera på hur dåligt mh egentligen skulle gå. Sen blev det lite bättre och så blev det sämre igen i avstånds leken. Jag hade trott att han skulle springa ut men nej. Dumpen trodde jag inte att han skulle ha några problem med men där hade jag fel igen. Skramlet och spökena hade jag trott att ihan skulle reagera med lite rädsla på men där hade jag fel åt andra hållet. Överlag så är jag nöjd med resultatet för jag tycker att det ger en rättvis bild av Vilde.

Vilde kollar av ett spöke.


Notera hur lång han kan bli🙂. Tyvärr så blev det inte många bilder men så blir det ibland.

Hagfors brukshundklubb var en fin klubb och det var trevliga människor som arbetade med mh.

Några förutfattade åsikter tycker jag nog att jag råkade ut för för att jag har collie men det är så det brukar vara. Rätt säker på att det är något som händer en hel del hundägare av raser som har ett visst rykte.

Det lär ju dröja innan Brukshundklubben centralt får ordning på sitt system så Vildes mh resultat dyker upp på hunddata/avelsdata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar