söndag 9 juli 2023

Lek inte med humlor

 Det är ord jag har yttrat många gånger till Vilde, nu bryr han sig inte så mycket om vad jag tycker men det hindrar inte mig från att säga till. 

Tidigare brydde jag mig inte så mycket om hundarna stökade med humlor för jag tänkte att de lär sig väl. Den åsikten ändrades när Freyja blev stungen(?) på tungan av en humla. Efter det vill jag inte att hundarna stökar med djur som kan stickas. 

Vilde gillar att ligga på trappan och ha koll. 

Den grönaktiga gardinen bakom Vilde är precis lika anskrämlig i verkligheten. Den hänger inte där för att vara fin utan för att hindra så många svalor som möjligt att flyga upp på altanen. 

I morse var det två tranor på ängen .


Jag är lite osäker på om Vilde såg dem, hörde dem gjorde han i alla fall. 


I trädgården har två liljor kommit igång att blomma och fler kommer snart att blomma. Brandlilja och krollilja.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar