lördag 29 juli 2023

6 månader

 Tiden går fort och idag blir Vilde 6 månader och klassas nu enligt mig som unghund istället för valp. Han har fortsatt att växa, väldigt tur det och idag fick jag hans höjd till ca 53cm. Inte helt lätt att mäta men jag får en fingervisning i alla fall om hur mycket han växer. Bilresor har gått bättre den senaste tiden, fler tänder har trillat och spökåldern verkar vara på g. Så vitt jag kan se så är det bara en huggtand kvar nu som ska trilla. Överbettet har hann kvar men det kan nog ha minskat lite. Det är inget katastrof för min del så länge som han inte får problem av det, utställning kommer jag aldrig bli intresserad av. Att han är på väg in i en ny mognadsfas märks av att en del saker har blivit läskiga och ibland förstår herrn inga kommandon alls. Det är bara att ta det med ro och vänta på att hjärnan hamnar på plats igen. Huvudbilden är tagen i dag och jo jag fixade till öronen för den, de andra bilderna är från igår.




Det jag önskar för den närmaste framtiden är att Vilde får lite självbevarelsedrift, det är mer regel än undantag att han rusar runt så fort att han fäller sig själv eller snavar på något. Igår trillade han ner från en sten av stor modell och haltade lite i någon minut. Om han bara skulle vara lite försiktig så skulle jag slippa få hjärtat i halsgropen jämt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar