tisdag 18 juli 2023

Hjortron

 Idag blev det en promenad som går över lite myrar och annat. Nu är det så trevligt där att det finns spångar så man slipper klafsa på myrarna. Det visade sig att hjortronen börjar mogna och jag erbjöd Vilde ett. Ingen av mina tidigare hundar har ätit hjortron utan har delat min åsikt att det inte är gott. Bayrarna har älskat hjortron så det kan skilja sig åt mellan hundar. Det visade sig att Vilde tyckte att hjortron var gott och han plockade en del själv. Det kändes som om han uppskattade att promenera på ett nytt ställe och bilresan dit och hem gick bra. En del regnskurar fick vi på oss men det var det värt




I går kväll kunde jag konstatera att Vilde inte är en allvädershund. Han ville inte alls gå ett varv i trädgården innan vi skulle gå och lägga oss och anledningen till det var att det regnade rätt bra. Det började med att han vägrade gå ner för trappen så jag gav upp och bar ner honom och ställde honom på gräsmattan. Då sprang han och ställde sig under taket på garaget och vägrade gå ut i regnet. Jag stod i regnet och blev blöt och irriterad. Till slut satte jag koppel på honom och tvingade ut honom på gräsmattan så han kissade av sig. Att låta honom gå in innan var inte att alternativ för jag kände inte för att bli väckt mitt i natten. Nu kan jag förstå att han inte gillar regn för pälsen stöter inte bort väta utan suger snarare upp vatten. Jag hoppas att hans vuxenpäls blir bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar