tisdag 6 juni 2023

Återbesök

 Vi var till veterinären för återbesök förra veckan och ögat var okej igen. Jag påtalade att jag tycker att det fortfarande rinner lite ur ögat så veterinären tyckte att jag skulle behandla ytterligare några dagar. Det gjorde jag givetvis men jag tycker fortfarande att ögat rinner för mycket. Det kan ju vara så att han har trånga tårkanaler eller något annat. Så länge som det inte stör honom och det inte verkar irriterat i ögat så avvaktar jag och ser om det ordnar till sig. Efter veterinärbesöket behövde vi handla lite (veterinären är på ena sidan Malung och vi bor på andra sidan, värmlandsveterinären har en filial i Malung två dagar veckan) medan sambon var inne i butik så passade jag och Vilde på att promenera runt i Malung. Han fick se lite folk och blev utskälld och morrad på av en liten hund. 

Glädjande nog så har två tänder trillat och jag hoppas att resten också trillar snart. Han vinner absolut pris för bitigast valp av hundarna jag har haft men han är även väldigt lätt. 



Öronen har hjälp av fästmassa för att tippa. Hur länge jag tänker bry mig om det återstår att se, min tanke är att ha det i medan han tappar tänderna och sedan gissar jag att jag låter det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar