torsdag 29 juni 2023

5 månader

 

Roade mig med att mäta herrn och min inte helt perfekta mätning visade 51 cm i mankhöjd. Någon vägning har jag inte gjort för det är lite bökigare. Jag funderade lite över vilket kommando som har varit bäst att lära honom och det lutar åt hämta leksaken. Det har varit och är väldigt praktiskt när han blir för vild och börjar bitas. Det har inte förhindrat att jag har fått lufthål i en del kläder och bitsår på händer men det hade kunnat vara värre.

Den här veckan hade jag äntligen tänkt ta itu med att bli medlem i Malungs kennelklubb igen så att vi skulle kunna åka på fria träningen. När jag kollade på deras hemsida var det bara att konstatera att jag var lite sent ute. Den fria träningen har sommaruppehåll. Det är så synd för jag känner att Vilde verkligen behöver få möta vettiga hundar och ägare. Så surt att det först var stök med hans öga och nu med mitt. Allt blir helt enkelt enklare om man har fler hundar. Tidigare valpar som har flyttat hit har flyttat till minst en annan hund och då får man mycket gratis har jag insett. I morse fick vi ialla fall möte med en av de få vettiga hundarna i byn och det var inga problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar