tisdag 22 september 2020

Tio

 Jag fortsätter att göra mitt bästa för att minska antalet älgflugor. Tio har jag hittat i håret efter en promenad och på sikt gör det kanske liten skillnad om jag under varje promenad tar med mig tio hem och tar död på dem. Ovanligt nog så ville hundarna inte alls bli fotade. Jag lovar att Lexus inte ser så här lidande ut om jag inte tar upp en kamera.


Jag får ta och smygfota honom någon dag så det kan bli en bild när han ser glad ut.

Det var kul att se att någon tagit itu med att laga spången. I går var den helt trasig, brädor hade gått av på mitten och anledningen till det gissar jag stavas ryttare som inte tänker.

Jag gissar som sagt att det var en häst som knäckte brädorna med tanke på att det finns en del som rider där och att det syntes hästspår. Jag hoppas att hästen inte gjorde illa sig och jag hoppas att ryttare i fortsättningen tänker till och inser att spångar som är gjorda för människor inte är lämpliga ridvägar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar