onsdag 8 maj 2019

Höst eller vår?

Känns lite svårt att säga vad det är för årstid för det blåser kallt och antingen regnar det eller snöar. Det känns som om tiden mest går åt till att vänta på varmare dagar för nu är det inte kul att vara ute.

När det gäller rådjuren här går det inte att förneka att de är finsmakare. I höstas planterade jag två sorters tulpaner i en rabatt. Ena sorten var en bonus när man handlade på stället som jag handlade och om jag minns rätt betalade jag någon enstaka kr för 5 tulpanlökar. När rådjuren var in i trädgården för någon vecka sedan så bet de av de dyra tulpanerna vid marken. Så här ser de ut nu. Jag hyser fortfarande ett naivt hopp om att de ska återhämta sig.
Tulpanerna som kostade någon kr ser ut så här.
Rådjuren lämnade dem helt ifred och de här står ca 1m från de andra som tydligen var godare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar