fredag 11 januari 2019

Gnälligt och skälligt

I onsdags lyckades Lexus göra sig illa på något sätt. Jag såg inte när det hände men resultatet blev att han var halt på ena bakbenet. Nu var han så pass mycket bättre igår att jag inte ansåg att det var nödvändigt att söka veterinär. Han stödde alltså på benet även i onsdags, hade han inte gjort det hade det blivit veterinärbesök. Igår fick han kortare promenader och enbart gå i koppel. I dag har det blivit lite längre promenader men fortfarande i koppel. Lexus blir lite som en tecknad figur när han inte får röra på sig ordentligt, energin pyser ut ur öronen som rök. När han inte kan göra av med all energi låter han och det är nog hans sätt att minska frustrationen av att inte få springa. Jag uppskattar inte riktigt att promenera med en hund som låter i stort sett hela tiden men det är som det är. I dag rör han sig i stort sett normalt så han kommer nog få vara lös en stund i morgon. Jag har försökt med mental aktivering så att han ska bli lite tröttare men det är en sak som han och Toker har gemensamt och det är att deras hjärnor fungerar dåligt om de inte först får springa av sig. Lite nyfiken på om det är ett typiskt collie drag eller om det är något som drabbar hundar som jag äger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar