onsdag 24 oktober 2018

Tänker jag rätt?

Lexus har inte gått rent på några dagar nu så det har bara blivit tråkiga koppelpromenader. Att få honom att ta det lugnt är inte det lättaste. Enbart koppelpromenader någon dag till kommer att bli svårt för kan han inte göra av med energin ute studsar han runt inne istället. Att jag börjar fundera över om jag tänker rätt eller inte med att bara låta honom gå i koppel började jag fundera över på promenaden. Om han hade blivit bra av koppelpromenader så hade det varit en sak men armbågarna kommer aldrig att bli bra så är det då vettigt att ha honom i koppel? Kanske borde jag istället låta honom studsa runt som han vill. Nu hoppas jag att han kommer att gå rent snart igen men i värsta fall kommer han aldrig mer att göra det och blir det så kan han inte leva resten av sitt liv i koppel.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle låta honom skutta runt ❤ Armbågarna blir ju tyvärr inte bättre av att han går kopplad och då känns det bättre att han är lycklig. Jag blir så ledsen att höra att han blir sämre. Det var inte vad jag önskade få med kombinationen och framför allt inte på en hund till dig med tanke på dina tidigare resor med dina hundar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är en väldigt svårt avvägning att få honom att hålla så länge som möjligt och ändå ge honom livskvalité. Att Lexus och syrran har armbågsfel hade ni inte kunnat förhindra på något sätt, ni valde avelsdjur med omsorg men ibland vill ödet något annat än det man hoppas på. Det är nog så enkelt att jag inte ska ha hund. Kram

      Radera