torsdag 18 oktober 2018

Det går utför

Tyvärr så är det så att Lexus nästan alltid nu blir stel/halt efter att ha fått skutta lös på promenader. Det har gjort att det mest blir koppelpromenader och det känns inte heller rätt eftersom han älskar att springa runt. Jag har inga planer på att röntga om honom även i år för jag ser inte meningen med det. Att hans armbågsleder blivit ännu sämre under det senaste året känner jag mig säker på. Det hade varit enklare om han hade varit en mer sansad hund som hade varit nöjd med att ströva runt. Han har inte lugnat sig med åren och jag tror inte att han är typen som någonsin gör det. Jag hoppas att han kommer att hålla några år till även om jag vet med mig att det inte är troligt.

2 kommentarer:

  1. Men shit vad tråkigt, inte oväntat men inget blir ju roligare ändå. Om ni kan hitta en medicin som funkar med hans mage vore det ju bra men har en hund känslig mage brukar NSAID ju påverka oavsett vilken medicin det är. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så tror jag inte att det är någon mening med att prova någon mer medicin. Vad jag kunde googla mig till så var en av medicinerna han provade den snällaste som finns mot magen

      Radera