söndag 4 mars 2018

Ser inte gott ut

Enligt hundarna är det dock det, jag har inga planer på att prova. Det här serveras som frukost här nu
(Hundarna delar alltså inte skål utan jag fotade bara en. Skulle de dela skål hade nog Freyja sett ut som en boll och Lexus fått svälta)
Jag hade velat ge hundarna färskfoder men jag är realistisk. Det är helt enkelt för bökigt när man bor här. Ett hyfsat alternativ som jag ser det till färskfoder är att köpa rent kött på burk och flingmix (grönsaker,ris,havre och annat). Tanken är att hundarnas frukost enbart ska bestå av det, de har fått lite torrfoder i blandningen för att bli vana under den här veckan. Bägge tycker att det är gott och det verkar fungera bra. Någon oro för att de inte skulle få i sig tillräckligt med vitaminer känner jag inte. I flingmixen och i köttet  är det en del och de kommer att få torrfoder på kvällarna. Får se på sikt om det kommer att fungera eller inte.

5 kommentarer:

  1. Till kommande jaktsäsong kanske du kan be sambon lägga beslag på slaktrester? Hur bra som helst. (y)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar han alltid göra

      Radera
    2. Toppen! Går det att få ihop mer kanske? Det är ju både bättre kött och mer miljövänligt än burk. :-)

      Radera
    3. Vi har pratat om att kontakta ett slakteri i närheten och höra om de säljer slaktrester

      Radera
    4. Det låter hur bra som helst, gör det!

      Radera