söndag 27 april 2014

Att bryta en vana

Under rätt många år så har vi handlat hundmat på foderbilen/animail. I början kom alltid leveranserna väldigt fort men med tiden har det tagit längre och längre tid. Om man klarar av att planera gör det inte så mycket men nu är jag och sambon riktigt dåliga på det. Resultatet har blivit att vi har blivit tvingade att åka några mil för att köpa hundmat. Jag tänkte vara duktig och beställa hundmat nu innan det är helt slut. Den här gången valde jag att prova en av animails konkurrenter. Valet föll på zoozoo, att man fick 50kr rabatt om man skapade en profil inverkade rätt bra på mitt val. Nu ska det bli intressant att se om en leverans från dem kommer fram fortare än från animail.

2 kommentarer:

  1. Jag har också reagerat på att leveranstiderna blivit sämre hos Animail. Nu finns inte Tifas foder hos andra leverantörer så jag får försöka planera bättre.

    SvaraRadera
  2. Animail kommer troligen att skärpa till sig nu när det finns ordentliga konkurrenter som zoozoo, Zooplus och vetzoo heter den väl. Förhoppningsvis. Jag kommer inte att köpa av Animail någonsin eftersom jag bor i lägenhet och inte har möjlighet att vara hemma jämt och då går ju varorna tillbaka till Animail, det tycker jag är otroligt kasst. Jag betalar 29:- för frakten på Zooplus, och om jag inte är hemma när paketet levereras så finns det att hämta på ICA dagen efter. Svårare än så tycker jag inte att det ska behöva vara. Lycka till med zoozoo!

    SvaraRadera