fredag 23 december 2011

Tagit jul

Mindre elegant hopp från sten



Nu har jag tagit jul och kommer inte att ägna mig åt något ansträngande. Det kommer att bli promenader och en massa slötid framför tv.

Något som jag lite då och då konstaterar är att det är skillnad på colliefolk och folk med schweisshundraser. En sak som jag uppskattar med schweisshundfolket är att det går att föra diskussioner. Jag har aldrig haft några problem med att framföra mina åsikter oavsett ämne vilket har gjort att jag har hamnat i diskussioner med schweisshundägare på träffar. Jag har alltid känt att de har lyssnat på mina åsikter även om de tycker att jag har helt fel. Och jag passar alltid på att lyssna på vad alla med mer kunskap än mig pratar om.

Kunskap är alltid värdefullt och kan man inte lyssna på människor med större erfarenhet än en själv så missar man väldigt mycket.

God jul!

1 kommentar: